Politicienii romani si problemele tarii…

Posted: 08/14/2010 by Leontin Andrei in Alte subiecte
Etichete:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Dupa cum stiti si se tot difuzeaza si pe la televizor, la noi in tara este o criza extrem de grea ce ne afecteaza pe toti. Ma dispera faptul ca noi avem un presedinte care, ipotetic vorbind, trebuie sa aleaga cea mai eficienta cat si cea mai buna modalitate pentru a rezolva problemele tarii. Cand spun „cea mai buna modalitate” ma refer la acele rezolvari care sa nu afecteze clasele cu venit mediu si scazut, adica nu ar trebui sa li se scada si lor salarii, pensii, etc, ceea ce la noi in tara nu se tine cont de asa ceva. Avem un presedinte care nu isi cunoaste decat o parte din datoriile lui fata de tara. In loc sa impoziteze averile celor cu un venit ridicat, el mareste TVA, scade pensiile cu 20% si salariile bugetarilor care si asa nu castiga prea mult. Acest om nu isi merita locul acolo. El nu face decat sa ii afecteze pe cei mai saraci. Nu mai spun ca mai noi va creste costul caldurii, electricitatea toate celelalte utilitati. 

Haideti sa ne gandim putin. Un biet pensionar cu o pensie de 500 Ron, datorita impozitarii pensiilor cu 20% i se ia din start 100 Ron, ramanand astfel cu o pensie de 400Ron. Acum inca e cald si bine, dar vine iarna, omul trebuie sa plateasca mancarea, curentul, cablul, intretinerea, apa, caldura, gazele, etc. Daca pensia lui scade si costurile pentru toate cele amintite mai devreme cresc, de unde vrea Basescu sa scoata acest pensionar banii pentru toate astea? Acel om batran nu va avea bani sa plateasca toate aceste utilitati, si va fi nevoit sa moara de frig. In acest caz, nu va fi vinovat statul roman pentru ucidere? Deci politicienii nostri nu fac decat sa aleaga „raul cel mai mic” pentru ei, nu si pentru tara asta. Crescand TVA si introducand acele impozite care oricum nu sunt bune de nimic, nu fac decat sa isi omoare oamenii care au ramas in tara sperand la mai bine, sau care nu au putut sa plece din acest loc blestemat.

A fost o discutie interesanta legata de investitia intr-un domeniu de cercetare care spunea ceva de genul acesta:

Daca s-ar investi intr-un anumit domeniu de cercetare, am reusi sa amelioram criza asta economica din tara...

Corect; daca am investi intr-un domeniu de cercetare am reusi acesti lucru, pe langa faptul ca am reusi sa ajutam la dezvoltarea stiintei, dar la noi politicienii fura toti banii ce ar trebui sa intre in stiinta, in educatie si in toate celelalte domenii unde este nevoie. In acest caz de unde sa mai avem bani? Acum stam si cersim la FMI sa ne imprumute banii aia pe care noi nu suntem in stare sa ii castigam prin export, pentru ca noi nu avem ce sa exportam.

Desi am mai pus aceasta problema si inainte, am sa o mai dezbat inca odata, si anume firmele infiintate pe vremea lui Ceausescu in tara asta; firmele de stat. Unde sunt toate acele firme? Combinate, fabrici. Am avut chiar si vreo 2 sau 3 firme, daca nu mai mult pe la Brasov si prin mai multe locuri care se ocupau de dezvoltarea aeronavelor si de dezvoltarea aeronauticii. Unde sunt toate acestea? Dupa ce a „cazut” regimul comunist odata cu Ceausescu s-a instaurat democratia, ce a fost foarte prost inteleasa si au venit adevaratii hoti la putere. Odata cu Iliescu au inceput sa dispara toate fabricile si combinatele noastre. Am ajuns sa importam acum tot ce se poate. Dar unde sunt acei bani din vanzarea acelor proprietati?  Nu se poate spune ca acei bani au intrat in fondurile tarii, pentru ca nu este deloc asa. Ma intorc iar la regimul comunist si spun urmatorul lucru: Cand a picat Ceausescu, Romania nu mai avea nici o datorie. De ce dupa ce a venit Iliescu la putere am inceput sa avem numai datorii? Incep sa ma intreb daca noi producem ceva. Datoriile noastre sunt uriase. Singura tara pe care nu am intrecuto inca la datorii este Grecia, dar este preconizat ca intr-o perioada foarte scurta de timp ii vom intrece si in acest domeniu. Va dati seama cum o sa ajungem?

Acum ca statul roman nu mai are bani nici pentru salariile oamenilor si dupa ce au facut si toate tampeniile acestea cu TVA si impozite si asa mai departe, cum vor ei sa mai sustina educatia? Sunt zeci de facultati foarte bune la care trebuie sa platesti ca sa ajungi acolo. Nu mai spun de faptul ca noi inca nu avem toate domeniile de facultati in tara. Aici ma voi lua pe mine ca pe un exemplu de viitor student care vrea sa urmeze una dintre cele 3 visuri ale sale si este impiedicat de hotii pe care noi ii numim politicieni, datorita prostiilor facute de ei la putere.

Eu am vrut prima data sa urmez o facultate de design 3D pentru a ma angaja la o firma creatoare de jocuri (game development), dar evident ca asa ceva nu exista la noi in tara. Am gasit o facultate tocmai in Canada, deoarece am zis sa ma duc undeva unde sa se vorbeasca engleza. Pentru asta costurile sunt imense, asa ca pana la urma am fost nevoit sa renunt la asta. Mai tarziu mi-am dorit sa fac ceva legat tot de jocuri si anume sa intru pe programare. Evident, ca nici asta nu este la noi in tara si am fost fortat iar sa renunt. Dupa o perioada foarte lunga de timp am hotarat sa renunt si la asta si m-am orientat catre alt domeniu. Am gasit altceva care sa-mi placa si care sa fie si la noi in tara, dar… pentru ca nu erau de ajuns primele 2 esecuri, cand m-am interesat de costuri, am aflat ca pentru a obtine licenta de pilot de avion pentru firmele de transport, costurile sunt cam la 53.000 Euro.  De unde sa scot atatia bani? Nu este statul vinovat pentru toate astea? Cum sa se mai remarce oamenii talentati intr-un anumit domeniu daca statul nu ii ajuta cu nimic, ba din contra, le pune obstacole imense. Si cica sa mai stai in tara asta ca va fi mai bine in viitor.

In concluzie, dragi prieteni, daca aveti ocazia de a pleca in strainatate la munca, nu o ratati, chiar daca va lasati in urma toti prietenii si toate rudele. Oameni noi veti cunoaste peste tot si in plus nu va opreste nimeni sa tineti legatura cu rudele si cei apropiati. Ideea este sa nu ratezi ocazia de a trai mai bine.

Comentarii
  1. LizSo18 spune:

    Sincer ai dreptate cam in tot ce spui in acest post . Dar oricum pe ei nu intereseaza si nu ii va interesa niciodata . Revolutie ? Putin drastic , murim iar mii de oameni degeaba , ca s-a mai intamplat odata . ” Au trecut 20 de ani si o sa mai treaca degeaba „

  2. LizSo18 spune:

    Am uitat ceva :))
    ” Cica e criza financiara lipsa de bani .. da la noi in buzunar e tot criza de vreo 20 de ani „

  3. absolutionro spune:

    Asa este. De la ceausescu in coace este criza in permanenta. Dar asta nu se poate spune si despre politicieni. Ei nu au probleme cu banii pentru ca ei fura mai ceva decat un hot de bijuterii.

  4. vasilion spune:

    Ne trebuie o Revoluţie interioară, o revoluţie a mentalităţii româneşti!

  5. absolutionro spune:

    da, dar oamenii nu vor sa faca asa ceva pentru ca nu au curajul necesar, nu vor sa mai treaca odata prin ce s-a trecut in 1989 cand au fost dusi de nas de alde iliescu…

  6. vasilion spune:

    La revoluţia aceasta nu se va ieşi în stradă, cu arma în mână. La revoluţia aceasta ne privim în oglindă…

  7. absolutionro spune:

    hmmmm, inteleg ca folosesti un sens figurat, dar nu inteleg ce vrei sa spui, desi sunt deacord cu tine.

Lasă un răspuns

