Fiecare om este unic in felul sau, prin comportament, limbaj, felul de a gandi si multe altele. Astazi, am incercat sa fac un lucru interesant, care m-a facut sa inteleg cum actioneaza oamenii, de ce actioneaza diferit in aceleasi situatii, dar in conditii diferite si multe alte lucruri de acest gen.

Incercarea mea de astazi consta in incercarea de a compara mintea umana cu un anumit lucru, si, spre uimirea mea, am reusit sa o compar cu un apartament. De unde pana unde am ajuns sa fac aceasta comparatie… In primul rand, oamenii actineaza diferit in diverse situatii, care de multe ori pot fi foarte asemanatoare intre ele, si se comporta diferit in functie de conditiile „de mediu”. Mintea umana am impartit-o in camere, unde , un om intra atunci cand vrea sa scoata la iveala doar anumite calitati sau defecte ale sale. Spre exemplu, un baiat „smecher”, mintea acestuia are o camera unde isi tine toate amintirile si toate elementele legate de aceasta stare. Cand este cu prietenii in fata blocului, sau in oras, vrea sa arate o anumita fata, intrand astfel in acea camera a mintii. Odata intrat in incapere, el incepe sa capete atitudinile dorite de el. Acelasi baiat doreste sa se comporte altfel fata de parintii sai, creandu-si in mintea sa o alta incapere cu alte elemente ce ii vor oferi un alt comportament fata de persoanele din jurul sau.

De cele mai multe ori nu ne dam seama de acest lucru, dar in anumite situatii, noi dorim sa fim altfel fata de cei care suntem cu adevarat, de aceea incercam sa cream aceste mici „camere mintale” in care incercam mereu sa intram atunci cand vrem sa parem alti oameni. Alte persoane, incercand de mai multe ori sa devina anumite persoane in anumite imprejurimi, in timp, dupa intrari de nenumarate ori in acea incapere, incep sa devina din ce in ce mai mult acea persoana care ar dori sa fie, intrand astfel automat in acea camera de fiecare data cand este in aceleasi imprejurimi, sau in situatii asemanatoare.

Este foarte usor sa-ti dai seama ca o persoana incearca sa arate ca este altcineva, deoarece, in anumite situatii va reactiona exact cum reactioneaza el in mod obisnuit, atunci cand nu se preface. In aceste situatii, omul este intrat in acea „camera mintala” care incearca sa-i ascunda adevarata sa personalitate si este pus intr-o situatie mai delicata, el iese automat, intrand intr-o alta incapere de unde poate reactiona in functie de conditiile problemei.

Toti incercam sa parem altcineva ascunzandu-ne adevarata noastra persoana, si incercand sa-i imitam pe altii, dar acestea nu sunt neaparat singurele motive pentru care, fiecare dintre noi are mintea repartajata pe mai multe „incaperi”. Sunt oameni ce doresc sa-si ascunda sentimentele sau problemele fata de cei din jurul lor. O problema, sau un sentiment ce se manifesta ca o rana a sufletului, ar putea fi comparata cu dezordinea din mintea noastra. Cei ce isi ascund sentimentele fata de ceilalti, au create camere in care isi inchid aceste sentimente neplacute, iar atunci cand sunt alte persoane in preajma lor, incearca sa iasa din aceste incaperi pline de „durere” si intrand astfel in alte camere unde este mai putina „dezordine”, reusind astfel sa isi ascunda adevaratele sentimente cu mai multa usurinta.

Fiecare dintre noi are motivele sale pentru care isi creaza aceste „camere mintale”, unii pentru a se da drept altcineva, altii pentru a parea mai interesanti, pentru a-si ascunde sentimentele si lista poate continua. De mentionat ca toate aceste „camere” au o stransa legatura intre ele, exact ca si incaperile unui apartament, sau a unei case. Indiferent de cat de mult am incerca sa ne ascundem, tot aceleasi persoane ramanem, indiferent daca cei din jurul nostru ne stiu asa cum suntem in realitate, sau daca ne stiu dupa cum am dorit noi ca ei sa ne cunoasca.

Astept comentariile voastre legate de acest articol si as dori sa stiu ce parere aveti despre mica mea comparatie.

Comentarii
  1. Surioara spune:

    Este foarte frumos si adevarat ceea ce ai scris . M-a impresionat si mi-a placut in special comparatia care la inceput mi s-a parut oarecum ciudata , neputand sa-mi dau seama cum poti compara personalitatile cu camerele unui apartament. Recunosc si eu imi fac astfel de „camere” dar sunt destul de apropiate de personalitatea mea . Cu toate acestea sunt momente in care gandesc ceva despre un lucru dar spun altceva pentru ca ceilalti sa considere opinia mea ciudata, invechita , deplasata etc. (stii cum sunt astia din ziua de azi). Numai acasa pot fi cu adevarat eu ,cand vorbesc cu tine chiar pe mess (stii bine la ce ma refer) sau cu mama mea cu care am o relatie foarte stransa (lucru ce unora li s-ar parea chiar ciudat , considerandu-ma „copilul mamei etc.).
    Imi ascund uneori adevarata mea personalitate si gandurile pentru a nu retrai clasele 5-8 care au fost in cosmar pentru mine si nu m-am putut adapta, iar acest lucru nu era pt ca eu sunt o ciudata ci pt ca nu pot fi ca ceilalti nu pot face ce fac si ceilalti (in special cand sunt lucruri rele care imi dauneaza , presupun ca stii la ce ma refer).
    Anyway , revening la text, este foarte reusit si oarecum m-a facut sa pun acest comentariu luuung , lucru care nu l-as fi facut dintr-o data pur si simplu. Spor in continuare la scris , m-ai castigat cu acest articol si sper ca pe viitor sa scrii altele ca acestea🙂

Lasă un răspuns

