Dupa cum stiti, anul acesta a avut loc un dezastru in educatie, in randul tinerilor ce au absolvit clasa a XIIa si care au sustinut examenul de bacalaureat. Doar 44.44% din toti sustinatorii examenului de bacalaureat au promovat; un adevarat dezastru, in toata puterea cuvantului. Absolut… socant. Se pare ca anul acesta, cei ce au promovat au fost doar elitele, insa nu doar acestia au luat examenul. Ma refer la faptul ca printre noi, cei promovati, se numara si elevi cu „pile” (cunostinte) in invatamant sau cu rude suspuse. Da, este adevarat si nu glumesc. Am observat un lucru absolut socant in timp ce ma uitam prin rezultate, ca elevi cu paraninti in domeniul juridic, cu cunostinte in invatamant au luat note MULT mai mari decat notele lor din anii de liceu.

Sigur, poate multi dintre voi veti pune intrebarea „Dar tu de unde stii ca asa este si ca ei nu au invatat?”. Cunosc exemple de elevi foarte energici si neatenti la ore care abia treceau la anumite materii de bac, iar la examen au luat 9-10, cu parinti in domeniul juridic. Este absolut imposibil ca un elev fara pregatire si fara sa fie atent la ore sa ia o astfel de nota la matematica M1 (matematica-informatica, unde se dau cele mai grele exercitii si unde trebuie sa fii as doar ca sa iei un 8). Poate ca nu ma credeti, atunci sa trecem la un alt exemplu.

La limba si literatura romana, subiectul III, cerinta era urmatoarea „Redacteaza un eseu de doua-trei pagini, despre particularitatile de constructie a personajului dintr-un text dramatic studiat, apartinand unuia dintre autorii canonici: I.L. Caragiale, Camil Petrescu sau Marin Sorescu.” Textele dramatice invatate in liceu sunt COMEDIA („O scrisoare pierduta” de I.L. Caragiale) si DRAMA („Iona” de Marin Sorescu). Desigur, in liceu se mai invata si alte texte dramatice, insa acestea sunt cele mai cunoscute de toti.

ATENTIE!!! COMEDIA ESTE SPECIE A GENULUI DRAMATIC

(COMEDIA:specie a genului dramatic, in proza sau in versuri, in care
se prezinta intamplari,personaje intr-un mod care starneste rasul,
avand un deznodamantfericit si de multe ori un sens moralizator)
Revenind la subiect, un numar absolut incredibil de elevi, la acest subiect au scris despre ROMANUL „Ultima noapte de dragoste intaia noapte de razboi”, lucru absolut incredibil deoarece romanul NU apartine genului dramatic, ci apartine genului EPIC. In concluzie, in cazul in care la acest subiect se scria romanul, elevul NU primea cele 30 de puncte, ceea ce inseamna ca putea primi MAXIM nota 7 daca la toate punctele anterioare facea totul perfect. Acum, cazul de care am auzit mentioneaza un elev care a scris romanul „Ultima noapte… ” la subiectul III si cu toate acestea a luat nota 9. Am crezut ca nu am auzit bine si am interventi in discutie intreband inca odata de nota obtinuta de elevul respectiv. Da, nota 9 a luat, lucru care este absolut IMPOSIBIL.
Asta inseamna sa ai parinti in functii mari si/sau pile prin invatamant. Copii care sunt invatati sa nu faca nimic si cu toate astea sa primeasca totul de-a gata. Asta este tara in care traim si generatiile care urmeaza sa vina la conducerea tarii.
Comentarii
  1. KuruptBv spune:

    Ce să mai comentez, la limba şi literatura română am scris despre opera O scrisoare pierdută a lui I.L. Caragiale, am scris un text argumentativ parerea mea destul de bun iar la partea I uitându-mă la baremul afişat de minister pe net mă aşteptam la minim nota 8, nu am avut pretenţie la notă de 10 şi am luat 6.8, şi alţii care au scris Ultima noapte au luat peste 8, incredibil acest lucru,ca să nu mai zic de matematică şi chimie, degeaba afişează ministerul bareme pe net dacă unii profesori corectori îşi bat joc de elevi, CORUPŢIA din sistemul de imensă.

  2. KuruptBv spune:

    Am vrut sa zic CORUPTIA din sistemul de educatie e imensa … dar la nervi ce sa mai zic.

  3. DarkSealer spune:

    Greseli facem toti. Legat de bac, rezultatul final conteaza. Eu am avut o alta faza la biologie din cauza lenei profesoarei supraveghetoare. Am scris tot ce am stiut in detaliu si cum am crezut eu ca era mai bine si la ora 11:30 (mai erau 30 de minute pana la terminarea probei) eu terminam de scris cele 4 pagini si ma pregateam sa predau lucrarea. Am ajuns acolo si profesoara supraveghetoare m-a pus pe mine sa numerotez paginile, lucru pentru care ei (profesorii) sunt platiti. Am numerotat tot si pe prima pagina, sus trebuia sa scriu asa „”4 patru”, dar eu, din instinct am dat sa scriu „4 pagini” si nu am apucat decat sa scriu „4 pag”. Eh, pentru ca am scris acolo acel „g”, mi-a anulat lucrarea pentru ca, vezi Doamne, se considera semn. Ce puteam sa mai fac acum? A trebuit sa rescriu iar toate cele 4 pagini in 30 de minute. Evident ca nu am reusit si asta s-a reflectat in nota mea.

    Este oare corect sa patim noi, elevii, astfel de lucruri din cauza unor profesori lenesi care nu-s in stare sa-si faca treaba pentru care sunt platiti? Dar daca terminam la 12:00 si greseam asa? Imi mai anula lucrarea?

Lasă un răspuns

