Pentru ca nu am mai scris de ceva timp un articol si datorita faptului ca sunt satul de vaicareli, tradari si mai ales de minciuni, am hotarat sa vorbesc despre cateva lucruri care mi-au atras atentia in mod deosebit in ultima perioada.

Primul lucru despre care vom vorbi este Tradarea. Traim un „razboi” continu, o lupta ce nu inceteaza decat in clipa in care incetam sa mai respiram. Fiecare lupta pentru propriul lui interes si pentru scopurile personale. Atunci cand vedem ca cineva o duce mai bine decat noi avem tendinta de a obtine ceva mai bun sau, in functie de situatie si persoana, de a fura ceea ce a dobandit cel de langa noi, fie ca este vorba de o relatie noua, un job sau pur si simplu un obiect. Cand vine vorba de obiecte, toata situatia este considerata furt si legea il pedepseste ca atare. Tradarea apare atunci cand cineva comploteaza impotriva ta datorita simplului fapt ca tu ai o relatie noua, sau un job. Atunci apare invidia celorlalti ce ii impinge spre cel mai josnic gest. Daca cineva a obtinut un job bun asta inseamna ca a stiut unde sa caute, ca a avut putin noroc si ca il merita dintr-un motiv sau altul. NU avem nici un drept sa facem acea persoana sa renunte la el doar din simplul fapt ca noua nu ne convine ca el castiga mai mult sau cine stie ce alt motiv. La fel este si cand vine vorba de o relatie, NU avem nici un drept sa incercam sa intervenim intre doua persoane pentru simplul fapt ca nu ne mai este acordata aceeasi atentie, pentru ca nu ne plece de persoana respectiva sau orice alt motiv ar exista. Daca ei se simt bine impreuna si nu este o problema de viata si de moarte nu avem nici un motiv sa intervenim spre a-i face sa intrerupa orice legatura. Am observat mai nou ca printre prieteni mai exista si un gen de tradare si anume Tradarea prin incalcarea promisiunilor care tin sa mentionez ca este una dintre cele mai urate moduri de a-ti trada un prieten. Exista o vorba ce spune Promisiunea este juramant curat, lucru foarte adevarat. Atunci cand tradezi pe cineva prin incalcarea unei promisiuni este exact ca incalcarea unui juramant, gest prin care dovedesti ca nu ai nici un cuvant si ca nu esti de incredere. Am mai observat ca odata cu acest gen de tradare vine si o cantitate semnificativa de nesimtire deoarece dupa ce este savarsita tradarea, faptasul mai are pretentia de a mai primi incredere din partea „victimei”, lucru ce imi pare absolut amuzant cat si de o nesimtire crunta.

Al doilea lucru despre care vom vorbi este Adevarul. Nu, nu ma refer la Adevarul Divin, ci pur si simplu la sinceritate. Stiu ca intr-un articol mai vechi am mai discutat despre acest subiect al sinceritatii, insa astazi m-am l0vit de o situatie mai… ciudata si as vrea sa adaug cateva lucruri. Spuneam in acel articol, daca nu ma inseala memoria, ca daca suntem sinceri cu cineva aceasta persoana exista posibilitatea sa o jignin fara sa vrem, lucru ce va duce la alte probleme. Nu am mentionat atunci, desi trebuia sa o fac deoarece este foarte important, Adevarul doare. Nu ne place sa ni se spuna cum suntem vazuti daca nu avem chiar cea mai buna reputatie si cu toate acestea nu ne place nici sa fim mintiti. Cand omul va invata sa suporte adevarul pur asa cum este el, poate ca vom fi mintiti mai putin. Spuneam de faptul ca am ajuns la acest subiect plecand de la o situatie de care m-am lovit astazi. Este vorba de o cearta cu o fata careia i-am spus modul in care eu o vad datorita actiunilor si atitudinei ei fata de mine, iar aceasta s-a simtit total jignita. Tot ea este si cea care imi spunea ca nu-i place minciuna, deci in astfel de situatii esti efectiv prins intre ciocan si nicovala. Revenind la ceea ce spuneam initial, Adevarul doare si daca nu dorim sa fim mintiti non-stop va trebui sa invatam sa il acceptam asa cum este.

Ultimul subiect despre care vom vorbi este Vaicareala sau plansul de mila. Ma uit in jurul meu si vad zilnic oameni care se vaita non-stop despre ce viata mizerabila duc, despre faptul ca nu le place cum arata, fie ca sunt prea grasi sau prea slabi. Nu judec pe nimeni pe baza acestor criterii, dar din moment ce tu, cel care te vaiti, nu faci nimic in acea privinta, cum ai vrea sa fii fericit? Cum ai vrea sa arati asa cum iti doresti sau sa ai ceea ce vrei daca tu stai si tot ce faci este sa te vaiti? Ne-am invatat sa primim anumite lucruri doar pentru simplul fapt ca ne vaitam si cuiva i se face mila de noi si ne ajuta intr-un final. Ei bine, draga cititorule, hai sa iti spun un secret: Daca stai pe canapea si te vaiti ca nu ai bani, sa nu te astepti sa ploua cu bani. Daca nu ai prietena, daca esti singur si tot ce faci este sa stai toata ziua in fata computerului, sa nu te astepti sa iti sune la usa un fotomodel si sa iti spuna ca vrea sa fie cu tine. Lucrurile nu se intampla pur si simplu ci sunt facute de noi, iar daca noi nu le facem sa se intample, atunci normal ca nu se va intampla nimic. Deci hai sa lasam prostiile si vaicarelile si sa facem ceva cu vietile noastre, sa le facem exact asa cum ne-am dori sa fie.

Fara munca nu obtii nimic.

Lasă un răspuns

