Am vorbit intr-un articol mai vechi despre vaicareli si despre oamenii care se vaita mereu dar niciodata nu fac nimic in privinta problemei respective si am stat si am reflectat putin asupra acestui subiect.

De o perioada de timp tot intru pe un site unde toata lumea pune intrebari, iar alti membri le raspund si am constatat ca in ce priveste dragostea, intrebarile se repeta iar si iar. Sunt persoane care vin mereu cu aceleasi probleme de genul Imi place de X. Ce pot face sa-i dau de inteles ca si eu il/o plac?  sau Cum ii pot spune unei persoane ca imi place de ea? si mereu apar aceste intrebari. In primul rand vreau sa analizam cauza acestor probleme. Cand ajungem sa ne placa cu adevarat de o anumita persoana sau chiar sa ne indragostim se dezvolta in noi si o oarecare timiditate fata de persoana respectiva, ne pierdem cand suntem langa ea si incepem sa transpiram. Este normal sa avem aceste simptome deoarece numarul batailor inimii creste, crescand in acelasi timp si cantitatea de sange ce cirgula prin organism, dar si volumul de oxigen pe care il respiram totusi scazand nivelul de oxigen ce ajunge la creier, lucru ce ne provoaca acea timiditate datorita numarului redus de informatii procesate. Ma voi opri aici cu partea de biologie. In primul rand trebuie sa ne calmam si sa scapam de acea timiditate. Cum putem face asta? Foarte simplu, prin oxigenarea creierului care se poate face prin cateva respiratii adanci si lente timp de cateva minute.

Da, dar tot nu ma ajuta prea mult acest lucru. E drept ca m-am relaxat, dar persoana aceea tot nu stie ce simt pentru ea. Acum trebuie sa te duci la el/ea si sa ii spui ce ai de spus. Am constatat ca foarte multi din tinerii de astazi vin cu aceste intrebari (cele mentionate mai sus scrise cu italic) fara ca macar sa se gandeasca macar sa se duca si sa vorbeasca cu persoana pe care o plac. Toti prefera sa se ascunda „dupa deget” si sa spuna Nu pot sa vorbesc cu el/ea, imi este rusine. Daca va credere ca sunt asa sau asa… . Trebuie sa mentionez un lucru foarte important si anume acela ca nimeni NU te va judeca daca te duci doar sa vorbiti. Foarte multi asteapta sa se intample o minune si acea persoana sa viseze ceea ce noi avem de spus, lucru care NU se va intampla niciodata. Trebuie sa avem in vedere faptul ca nimeni nu poate citi gandurile oamenilor, deci daca vrem ca cineva sa afle ceva trebuie sa ii spunem noi, altfel sunt sanse minime sa obtinem rezultatul dorit.

Am observat ca aceasta problema apare mai ales la fete (fara suparare), fetele care ajung sa aiba sentimente fata de un baiat anume dar sunt prea timide sa ii vorbeasca. O alta greseala foarte mare pe care o fac cele mai multe fete este aceea ca asteapta ca baiatul sa faca mereu primul pas, lucru care imi pare o prostie. De ce? Nu scrie nicaieri ca baiatul trebuie sa faca mereu primul pas, iar asa cum noi ca baieti putem face acest lucru, exact la fel pot si ele sa faca primul pas. Toata mentalitatea asta cu Baietii trebuie sa faca mereu primul pas provine din povestile pentru copii cand baiatul i-a spus fetei ca o iubeste iar ea i-a raspuns ca sentimentul este reciproc sau ca printul s-a luptat pentru printesa, si lista poate continua la nesfarsit, insa se uita un lucru esential. Viata nu este ca in povesti si nu tot ceea ce citim in carti se aplica si in viata de zi cu zi. La fel este si cu primul pas intr-o relatie.

Un alt lucru important despre care doresc sa mai vorbim este timpul, un lucru foarte important in ce priveste intrebarile mentionate pe la inceput. Daca eu ma indragostesc astazi de o fata, dar imi ia 2 ani de zile sa ma hotarasc sa ii spun acelei fete ceea ce simt pentru ea, timp in care ea se casatoreste atunci totul este in zadar. Ce este drept nu trebuie nici sa ne grabim sa tragem o concluzie in privinta sentimentelor deoarece de cele mai multe ori acestea sunt mai schimbatoare decat vremea si ne putem insela. Desigur, multi imi vor atrage atentia spunandu-mi lucruri de genul Nu ai cum sa te indragostesti de o persoana si sa iti treaca peste noapte, corect dar nici nu am mentionat ca ceea ce simti pentru acea persoana este dragoste adevarata, nu? Ajungem sa avem sentimente pentru o persoana, dar intr-un final sa fie doar ceva trecator (se mai intampla si asa ceva). Revenind la ceea ce spuneam, trebuie sa avem o perioada de cateva zile incepand din ziua in care am constatat ca avem niste sentimente fata de cineva pana in ziua in care ii vom spune. Din nou, nu trebuie sa fie o perioada exagerata de timp deoarece putem ajunge sa regretam faptul ca am asteptat atat sau ne putem trezi ca ne-am aruncat intr-o relatie iar sentimentele noastre au disparut brusc fata de partener, lucru care nu va face decat sa-l raneasca.

Daca din cine stie ce intamplare nu am fost suficienti de iuti de picior incat sa apucam sa vorbim cu persoana respectiva iar ea a intrat deja intr-o relatie cu altcineva, atunci ar trebui sa ne resemnam si sa stam linistiti in banca noastra. Este un lucru penibil sa intervii in relatia altor persoane chiar si daca tu ai sentimente foarte puternice pentru una din ele.

 

Acestea fiind spuse, daca aveti ceva ce doriti sa ii spuneti unei persoane (ca aveti sentimente pentru el/ea sau orice altceva) ar fi bine sa nu mai ezitati, sa va luati inima in dinti si sa ii vorbiti pana nu va fi prea tarziu.

Lasă un răspuns

