De cand nu am mai scris pe acest blog am si uitat despre ce am tot discutat aici si acum a sosit vremea sa mai dezbatem cateva subiecte interesante.

Multe lucruri s-au intamplat de cand am postat ultima data, insa acum vreau sa discutam despre o chestie pe care o observ in fiecare zi la fiecare pas si care ma cam „roade” si anume despre mentalitatea oamenilor in privinta relatiilor. Nu ati inteles nimic, nu? Sa detaliez putin… Ati observat ca atunci cand sunteti singuri vedeti mai multe cupluri fericite, iar atunci cand sunteti intr-o relatie vedeti in jurul vostru mai multe persoane singure fericite? Eu cu siguranta am observat acest lucru si m-am tot intrebat De ce?iar acum vom dezbate impreuna aceasta problema.  

Omul a fost, este si va fi mereu o fiinta ciudata. Mereu am muncit pentru a obtine un anumit lucru, am trecut prin diverse situatii mai mult sau mai putin placute pentru a-l obtine, iar dupa o perioada de timp ne saturam de el si vrem altceva. Asa suntem toti si, din pacate, nici relatiile nu sunt scutite de aceasta mentalitate. Ne chinuim sa atragem atentia unei anumite persoane, sa o facem sa ne placa, sa vrea sa aiba o relatie cu noi, ne angajam in acea relatie pentru o perioada de timp dupa care ne plictisim si cautam altceva. Am vorbit cu cativa dintre prietenii mei si ei imi spuneau un lucru foarte interesant si anume ca pentru a face ca o relatie sa tina cat mai mult este sa se evite pe cat de mult monotonia. Da, asta este motivul pentru care ne plictisim si cautam altceva, aparitia monotoniei poate distruge o relatie foarte repede fara ca macar sa realizam, insa nu asta este principala problema pentru care vedem mereu in jurul nostru oameni fericiti cu ceea ce noi NU avem (cand suntem singuri vedem cupluri fericite si invers).

Voi lua acum cazul meu si voi incerca sa-l analizez putin, iar mai apoi voi generaliza putin concluzia. Cand sunt singur ma uit mereu in jurul meu si vad cupluri fericite, corect? Da, insa acest lucru este adevarat doar partial. De ce? Nu toate cuplurile sunt fericite non-stop, unii avand certuri, discutii contradictorii pe care mintea mea nu le ia in calcul, lasandu-mi doar o vaga impresie ca toti cei ce sunt intr-o relatie sunt fericiti. O alta cauza este dorinta de a avea si eu parte de acel sentiment placut pe care il stim cu totii mai mult sau mai putin. Aici intervine o chestie pe care am constatat-o la oameni (inclusiv la mine, sa nu credeti ca eu sunt mai presus de restul) si anume acea impresie ca ceea ce are vecinul este mai bun decat ceea ce am eu. Acest lucru ne face mereu sa credem ca ceea ce au altii este mai bun decat ceea ce avem noi, creand in mintea noastra aceasta iluzie ca cei care sunt intr-o relatie sunt mai fericiti decat noi. De asemenea creierul nostru are tendinta de a uita anumite aspecte ale drag0stei, iar aici fac referire la acel moment cand relatia incepe sa se destrame incet, incet si apare tristetea. Stiu ca nu este corect sa consideram aceasta tristete ca un „aspect al dragostei”, insa uneori poate fi considerat si asa.

Mergem mai departe… Atunci cand sunt intr-o relatie si vad persoane singure fericite. Uneori stau si ma intreb Prietene, te-ai zapacit? pentru ca stiu ca uneori ma chinui sa ajung in acea relatie, iar apoi incep sa ii vad pe altii fericiti fiind singuri. Aici apare o chestie de care de multe ori suntem constienti, insa nu realizam ca acesta este motivul pentru care ii vedem pe altii fericiti „solo”. Cand constatam ca relatia noastra nu este chiar asa cum ne imaginam ca va fi sau ca nu suntem pe deplin satisfacuti de relatie sau partener/a. Chiar si in aceasta situatie creierul nostru uita un anumit lucru din treccutul nostru… uita de faptul ca atunci cand eram singuri ne doream sa avem o relatie, sa avem pe cineva alaturi de noi care sa tina la noi datorita singuratatii pe care o simteam.

Cu siguranta sunt mai multe motive insa datorita orei destul de tarzii ma voi limita la aceste lucruri.

Lasă un răspuns

