Mentalitatea gresita

Posted: 09/14/2014 by Leontin Andrei in Discutii Libere, Probleme din viata de zi cu zi
Etichete:, , , , , , , ,

Se pare ca mi-am facut un obicei destul de interesant in ceea ce priveste “meditatul” asupra unor subiecte mai… “delicate” atunci cand stau si ma uit la stele si le admir frumusetea.

Intr-una din aceste seri ma uitam la cer si ma gandeam la cat de frumoase sunt stelele ce se vad si la cat de splendida era luna, avand in vedere faptul ca era luna plina si era atat de mare si clara. Admirand cerul ma gandeam cata frumusete exista pe lumea asta, dar pe care noi nu o putem vedea datorita unei mentalitati gresite. Nu ma refer doar la frumusetea naturii, ci ma refer la toate aspectele vietii.

Toti visam, toti avem cate un tel pe care ne dorim sa-l indeplinim, insa nu toti reusesc sa si le indeplineasca datorita unor “probleme ce au aparut intre timp”. Mereu exista scuza aceasta, iar daca nu este aceasta scuza atunci tindem sa spunem ca “nu se paote face”, ceea ce este si mai gresit decat prima afirmatie. In primul rand acele obstacole ce apar in calea noastra pe drumul spre implinirea viselor noastre nu au rolul de a ne opri din “misiunea” noastra, ci au rolul de a ne testa vointa si, mai ales, de a ne face sa apreciem mult mai mult rezultatul obtinut in urma “indeplinirii misiunii”. Cineva spunea acum ceva timp ca “Nici un lucru foarte bun nu va veni usor” si avea foarte mare dreptate. Sa luam ca exemplu un job foarte bine platit si foarte usor dar si interesant in acelasi timp pe care toti si-l doresc (nu, nu am nici un exemplu concret in minte, motiv pentru care vom merge pe unul teoretic). Dupa cum spuneam, toti si-l doresc, insa unul singur il va obtine si cel ce il va primi va fi cel ce va munci cel mai mult si va face sacrificii, utilizandu-si toate resursele de care dispune in mod inteligent pentru a-si indeplini scopul. Obstacolele nu vor inceta sa apara nici pentru el, la fel cum vor aparea pentru orice alt participant la acest concurs pentru jobul de care spuneam anterior.

In momentul in care faci sacrificii pentru a-ti indeplini visul, in momentul in care stii ca ai pierdut ore/zile/saptamani/ani pentru a obtine acel ceva pe care ti l-ai dorit atat de mult timp, normal ca atunci cand vei reusi vei aprecia cu mult mai mult rezultatul doar uitandu-te in urma la ceea ce ai sacrificat.

Am mentionat anterior ca acele obstacole au si rolul de a ne “testa” vointa, asa ca voi explica in cateva cuvinte ceea ce am vrut sa spun prin aceasta. Ok, sa mergem pe exemplul anterior cu acel job… Daca eu ma inscriu la acel concurs si sunt 100% sigur ca vreau sa reusesc si sa ocup acel job, atunci voi face tot ce pot si imi voi folosi resursele ce imi stau la dispozitie pentru a ma asigura ca voi reusi. Nu vreau sa ma intelegeti gresit, daca imi doresc extrem de mult acel lucru (in acest caz vorbim despre acel “job”) asta NU inseamna ca nu vor aparea obstacole, insa in momentul in care in calea mea apare o un obstacol nu il privesc ca pe o “problema”, ci imediat imi pun intrebarile “Cum pot rezolva asta? Ce pot face sa reusesc?” si voi gasi o solutie, reusind astfel sa merg mai departe. In momentul in care eu incep sa ma indoiesc de abilitatile mele sau daca incep sa ma intreb daca acel job merita sau nu efortul meu atunci si mentalitatea mea fata de acele obstacole se va schimba si voi incepe sa ma gandesc la ele ca la niste probleme peste care “nu pot” trece, lucru care ma va face sa ma gandesc ca acel job nu merita si automat voi renunta.

Atitudinea face totul… Da, atitudinea mea, a ta, a noastra este foarte importanta si ea este cea care ne va ajuta sau nu va trage in jos.

Ma mai uitam acum cateva zile la niste persoane pe strada si auzeam aceeasi replica iar si iar… “nu mi-a fost dat sa reusesc” si ma gandeam “Ce vrea sa spuna cu asta?”. Desigur, mai apoi am realizat un lucru foarte interesant… Noi, oamenii, avem un obicei foarte prost cand judecam lucrurile ce se intampla in jurul nostru si mai ales cand vine vorba de esecurile noastre. Gandindu-ma la ceea ce spus acea persoana si la ce semnificau cu adevarat acele cuvinte am constatat ca persoana respectiva nu facea decat sa-si gaseasca o scuza pentru esecul suportat. “Nu mi-a fost dat sa reusesc” se traduce prin “nu am muncit suficient incat sa reusesc” sau “nu mi-am dorit suficient de mult acel lucru”. Foarte rare sunt cazurile in care recunoastem ca noi suntem cei vinovati pentru esecurile noastre, iar in rest dam mereu vina pe altceva sau altcineva. Eu foloseam aceste scuze inainte si acum ma amuza cand imi amintesc cum incercam sa gasesc diverse scuze pentru esecurile mele din trecut, fara sa ma gandesc macar o clipa la faptul ca nimeni nu este vinovat pentru lenea mea, pentru faptul ca nu am judecat foarte bine “datele problemei” sau, pur si simplu, pentru ca nu mi-am dorit cu adevarat sa reusesc sa fac acel lucru.

Este foarte important cum privim lucrurile, cum privim obstacolele ce ne apar in cale si foarte importanta este atitudinea pe care o abordam in acele situatii. Daca mereu incercam sa ne gasim scuze si noi nu suntem niciodata vinovati de nimic pentru ca “totul ni se intampla” si “noi nu suntem niciodata vinovati” atunci nu vom reusi sa realizam decat chestii marunte si cu o semnificatie foarte mica, insa nu vom fi capabili sa realizam lucruri marete, lucruri pentru care vom fi apreciati cu adevarat.

Tu cum vei proceda pe viitor?

Lasă un răspuns

