Fă o schimbare

Posted: 12/05/2014 by Leontin Andrei in Viata
Etichete:, , , , , , , , ,

Schimbare

Salutări şi bine te-am regăsit dragă cititorule. După cum probabil că deja te-ai obişnuit cu articolele mele recente, astăzi urmează un nou articol legat de psihologie (oarecum) şi despre dezvoltare personală. Da, ai citit bine, dezvoltare personală… nu că titlul nu ar fi dat de înţeles chestia asta.

Stăteam zilele trecute pe internet şi efectiv pierdeam timpul degeaba uitându-mş pe YouTube când am dat peste un filmulet motivational foarte interesant.

Acest video mi-a plăcut atât de mult, în ciuda faptului că l-am văzut acum mult timp şi l-am regăsit zilele trecute, însă de această dată a răsunat mult mai mult în mintea mea şi m-a făcut să mă gândesc la câteva lucruri foarte interesante. Desigur, când imi intra un anumit lucru în minte încep să-l scriu peste tot, să-l distribui pe facebook, să-l citesc/ascult non-stop, efectiv devin obsedat de acel lucru, ceea ce s-a întâmplat şi de această dată.

După ce l-am ascultat de câteva ori a trebuit să mă culc pentru că deja se făcuse târziu, însă acel mesaj motivaţional încă îmi răsuna puternic în minte şi mă făcea să mă gândesc la multe lucruri legate de viaţă (la modul general) şi mai ales la acel „loc” în care mă aflu eu în viaţa mea. În timp ce mă uitam la tavan mă tot întrebam Oare asta îmi doresc să fac? Chiar sunt mulţumit cu facultatea aleasă?” şi nu reuşeam să găsesc un răspuns care să mă mulţumească. O voce din capul mă tot întreba cu un sarcasm înţepător Tu asta îţi doreşti? Să stai ore în şir pe un scaun şi să scrii linii de cod pentru a crea un program pe care oricum nu-l vei folosi tu?” şi întrebarea asta mă deranja din cauza faptului că mă făcea să realizez că, în ciuda faptului că în domeniul ales salariile sunt chiar foarte bune, totuşi nu mă satisfăcea munca ce ar urma. Desigur, asta nu înseamnă că am să renunţ la facultate doar din cauza asta deoarece totuşi este un domeniu care îmi place şi care îmi va deschide noi orizonturi.

Mă voi rezuma la acest domeniu? „Oh hell no!” şi asta doar din cauza faptului că simt că asta nu este ceea ce îmi doresc să fac pentru tot restul vieţii. Acum mă poţi întreba „Dar tu ce iubeşti să faci?”, caz în care nu aş putea să îţi răspund. Sunt foarte mulţi oameni care, odată ce le adresezi această întrebare… efectiv se blochează şi nu ştiu ce să îţi răspundă. Eu nu sunt unul dintre ei, ci eu aş avea foarte multe variante de răspuns, însă periodic simt nevoia de o schimbare, lucru care mă face să consider că nu am gasit acel „lucru” care să mă facă să zic „Da, asta este ceea ce iubesc să fac…” motiv pentru care merg mai departe şi încerc să experimentez cât mai multe lucruri noi.

Acum poate că te întrebi ce rost are acest articol şi de ce ar trebui să îl citeşti mai departe, aşa că nu am să mai vorbesc despre mine (sau macar am să încerc) şi vom trece la ceva mai serios.

De ce este important să găseşti acel lucru pe care îl iubeşti şi să munceşti pentru el? Înainte să îţi răspund la această întrebare vreau să îţi pun o altă întrebare.

Tu ai putea să faci pentru tot restul vieţii un lucru pe care să-l urăşti?

Dacă răspunsul tău este „da” atunci nu este nevoie să citeşti mai departe şi îmi pare rău că ţi-am răpit tot acest timp, însă dacă răspunsul tău este „nu” atunci îţi voi oferi răspunsul la întrebarea la care trebuia să raspund.

Gandeşte-te la acea activitate (ceva legat de planul profesional) care să îţi placă atât de mult şi pe care să simţi că o poţi face non-stop şi care să nu te plictisească. Simţi acel feeling? În momentul în care iubeşti să faci un anumit lucru atunci apare pasiunea, o pasiune ce este însoţită de curiozitate. Toţi avem o „activitate” care să ne stârnească curiozitatea, activitate pe care să o facem din plăcere şi nu din obligaţie (fie că este vorba de arta fotografică, matematică, mecanică, pictură, modelare 3D, să îi ajutăm pe ceilalţi, etc, etc). Da, ştiu că mai sus am spus că există şi oameni care nu ştiu ce să răspundă la întrebarea „Dar tu ce iubeşti să faci?”, însă nu am spus că ei nu au acea „activitate” de care vorbeam, ci pur şi simplu nu şi-au descoperit adevarata vocaţie şi unii dintre ei o vor face mai târziu, pe cand alţii nu o vor face niciodată. De ce nu o vor face? Unii nu-şi găsesc niciodată acea „vocaţie” deoarece au renunţat să o mai caute, rămânând la slujbele lor pe care le urăsc şi de care s-au săturat până peste cap, dar la care nu renunţă din cauza fricii de necunoscut.

Fă ceea ce îţi place şi nu va mai trebui să munceşti nicio zi.

Nu vreau să fiu înţeles greşit, NU cred că munca este o joacă. În momentul în care îţi iubeşti munca atunci nu te mai duci la servici din obligaţie, ci te duci de dragul de a face acel lucru. Când spunem că ne ducem la muncă spunem că suntem obligaţi să ne ducem la muncă (în cazul în care avem un job care nu ne place), dar când avem acel job ideal la care am visat toată copilăria sau pe care pur şi simplu ni l-am dorit mereu, acel lucru care ne face ne trezim dimineaţa plin din curiozitate si nerăbdare sa vedem ce a mai apărut nou in domeniul respectiv sau ce lucruri mai putem învăţa despre acel lucru…. atunci spunem că „ne ducem la job” ca şi când am spune că mergem la să ne plimbăm (sau ceva care să ne relaxeze).

Tu nu îţi doreşti să te trezeşti dimineaţa nerăbdător să pleci la job doar pentru că îţi face plăcere ceea ce faci? Eu îmi doresc acest lucru, aşa că mă adaptez la situaţia mea, îmi caut acel job ideal şi mă îndrept spre el. Tu ce schimbare faci în viaţa ta pentru a fi fericit cu ceea ce faci?

Comentarii

Lasă un răspuns

