Dupa ce am vorbit cu diverse persoane si am aflat despre tot felul de cazuri in care sunt implicate tot felul de persoane „inocente” am hotarat sa scriu acest articol din dorinta de a sublinia cateva lucruri importante pe care ar trebui sa le stie fiecare dintre noi.

Subiectul pe care il vom dezbate astazi se refera la acele persoane „cuminti”, ce par total inofensive, de treaba, s.a.m.d. Am spus „par total inofensive” deoarece acesta este adevarul. Cati dintre voi nu ati cunoscut o persoana care la prima vedere sa para cel mai linistit om dar care mai tarziu sa va dovedeasca exact contraru? Astfel de oameni cunoastem toti si sunt printre noi peste tot, dar un lucru pe care foarte multi dintre noi nu il cunosc este acela ca acestia se folosesc de acea „masca” doar pentru a face o prima impresie buna.

Am cunoscut si eu astfel de oameni si am sa ma rezum la un singur exemplu, o fata ce a ajuns sa fie impreuna cu un prieten de-al meu, care vazand-o ca este o fata de treaba a zis ca nu va avea probleme cu ea si ca va fi o relatie frumoasa. Dupa cum spune si una dintre legile lui Murphy, Dacă ceva arată prea bine ca să fie adevărat, atunci sigur nu este, lucru pe care l-a aflat si acest amic deoarece dupa o perioada de timp fata a inceput sa-si arate „cornitele”, iar lucrurile au inceput sa „scartaie” intre ei, ca mai apoi, intr-un final cei doi sa se desparta, el suferind destul de mult in urma despartirii.

Cu totii avem tendinta de a judeca oamenii dupa anumite criterii (modul in care se imbraca, vorbesc, arata, se misca, etc) dar niciodata nu ne gandim ca ceea ce prezinta persoana respectiva este doar o masca. Dupa cum spunea cineva, niciodata sa nu judeci o carte dupa coperta. Multi par sa fie intr-un anumit fel, insa adevaratele fete ale oamenilor incep sa iasa la iveala abia dupa ce ajungem sa-i cunoastem mai bine.

Atunci cand suntem in preajma unui om „cuminte” avem tendinta de a ne gandi ca acel om este cuminte, linistit, etc si ca nu ve va face rau in nici un fel, lasand astfel garda jos. In timp, omul ajunge sa se obisnuiasca cu noi, aratandu-si incet, incet adevaratul chip si incepand sa ne raneasca putin cate putin. Asta dovedeste gradul de naivitate al oamenilor. Bine, nu spun acum ca toti cei ce par a fi oameni cuminti sunt cu adevarat niste bestii sau chestii de acest lucru, dar de cele mai multe ori acesta este adevarul.

Nu de mult mi s-a spus si mie ca desi par a fi un baiat cuminte, de fapt nu sunt chiar asa cum par. Desigur ca este adevarat. Nu sunt un Sfant si nu imi este rusine sa recunosc acest lucru deoarece este adevarat, dar de asemenea nici nu am pretins vreodata ca sunt un Sfant sau ca sunt cuminte, exact ca si ceilalti. Defecte avem toti, deoarece nimeni nu este perfect, dar datorita infatisarii, unii oameni pari a fi aproape de perfectiune, lucru total eronat.

Acestea fiind spuse as dori sa tineti minte ca nu trebuie sa judecam un om pe care il vedem pentru prima data deoarece este prea posibil sa ne inselam amarnic.

Lasă un comentariu